Friday, July 12, 2013

Lillahitaala :)


Assalamualaikum semuaa .. berdirinya saya disini untuk memberitahuu saya masih tiada laptop ! :'(
Tak dapat nak buat pape laaa . Sabaaa jelaa cik oii -__-

Sedar tak sedar dah masuk musim bulan puasa dah sekarang . Ya tuhann .. pantasnyaa masa berlalu pergii .. bermaksud , dengan bertambahnya bulan bertambah laa jugaa usia ni .. Tapi adakah bermaksud amalan juga bertambah ? Alhamdulillah jika YA :) Tapi aku mengerti , kehidupan sebagai seorang remaja, pelajar, anak kepada ibu ayah terkadang menyebabkan kita ralit dengan dunia sendiri .
Yuppp ! Dunia sendiri yang penuh keseronokan, bejimba sana sini, menghabiskan masa dengan aktiviti yang tak bape berpaedah .

So, bagi aku sendiri .. keazaman yang kuat serta ketetapan hati yang jitu amat diperlukan untuk melakukan sesuatu perubahan yang baik untuk diri sendiri . Yupp , macam aku sendiri . Bukan senang untuk berjihad lagi lagi dalam fasa usia sekarang . Memang kena kuat sesangatt .. Takpee , tu sume tak rugi . tu sume adalah permulaan bagi aku .. So, kena laa tunjuk perubahan yang baik . Aku percaya setiap satu langkah perubahan aku lakukan adalah satu kepuasan bagi aku ..

Jangan terlalu mendadak melakukan perubahan, dikhuatiri akan berlaku yang sebaliknya satu hari nanti. Bukan meminta tetapi sebagai peringatan .. Sesungguhnya Allah mengetahui segala sesuatu yang berlaku di langit dan di bumi :)



Semoga terus beristiqamah begini dan qana'ah dalam berpakaian :)


Sekian .




No comments: