Tuesday, July 16, 2013

Saya pernah rasa apa yang awak rasa ~


Assalamualaikum semuaaa .. *mood exam

F A I L ! Satu perkataan yang bole membuatkan anda terdiam, terduduk, terpaku, ternangis dan sebagainya . Tak sume orang mampu menghadapinya tatkala hati ni memberontak dengan segala persoalan KENAPA .


1. Kenapa aku tak bole lepas .. ?
2. Kenapa aku tak lulus macam orang lain .. ?
3. Kenapa aku diuji camnii .. ?
4. Kenapa aku tak pandai macam orang lain .. ?

Hmm , ni antara yg menjadi persoalan dikalangan kita sendiri. Yupp aku sendiri pernah mengalami keadaan tuu . Sape yang tak sedih , sape yang tak down . yee dak ? Tapi kite sendiri kena kuat untuk diri sendiri . Mereka yang kat keliling kite ni hanya bole dan mampu untuk bagi support, bagi semangat untuk terus maju jee . Yang lain kita usaha sendiri :)

Lagi satu apa yang aku sendiri rase kite PERLU untuk lakukan atau dalam erti kata lain WAJIB lakukan adalah dekatkan diri dengan Allah . Hmm pernah suatu ketika waktu hati dan diri ini benar benar memerlukan seseorang untuk mendengar masalah .. tapi tak jumpe ! Mule laaa meraba mencari yang Maha Pencipta untuk mendengar segala luahan isi hati . Teresak esak atas tikar sejadah ..

Waktuu tuu Alluha Rabbi tenangnyaa hati yang tengah gundah gelana waktu tuu . Hilang semua rasa yang mensesakkan hati dan fikiran . Yuupp sebenanya Allah tu rindu nak dengar suara hamba hambaNya mengadu dan memohon sebab itu Allah turunkan dugaan dan ujian buat diri kita .




Berfikir secara positif , jangan memandangg dari sudut yang negatif kerana tiap datangnya dugaan ituu pasti ada hikmah di belakangnyaa . Percayalahh ! Selaluu dann berterusan melakukan suruhan Allah , jaga hubungan dengan Allah kerana Dia Maha Memberi segala sesuatuu :')

Jadi, FAIL atau GAGAL bukanlah pengakhiran hidup ! Berusaha dan usaha lah hingga kita puas dengan apa yang di hajati :) Yakin yang diri ini mampu mengubah nasib diri kerana kalau bukan kita siapa lagi ? Kalau bukan sekarang bila lagi ? Sehebat mana pun diri kita , jangan sesekali kita lupa untuk berDOA dan berSYUKUR !

Renung renungkan dan selamat beramal !

Sekian .





No comments: