Wednesday, February 12, 2014

Hati ke hati.

Assalamualaikum ..
Yakinlah dengan segala ketentuan yang Allah dah aturkan. Allah adalah sebaik-baik perancang :)
Lame betul tak bercerita kat blog ni .. Aihh, dah macam tempat luahan perasaan akibat kurang kasih sayang laa pulok blog ni. Hee. Siaann blog nii. Ahaa kali ni blog bertukar wajah! Yelah kan, punye lama dah die ni pakai baju tak tukar tukar. So belanja laa sikit baju baru sempena tahun baru. Nampak matang sikit laa kan ;) Ekkk! *terlambat

So aku still rasa terkejut, tak percaya, dah pengsan--bangun--pengsan balek bile confirmkan diri ini bakal jadi Staff Nurse bebetul. Bukan memain dahh ehh, ini betul betul kejadian! Ehh tapi tak laa bebetul memain sebelum ni cume NOT officially laa. Kenapa lah kan lama sangat aku nak terima hakikat ini. Orang lain tak laa terok camni. Takut ke aku? Hmm tapi kenapa pulak. Mungkin lama sangat berehat kat rumah segala skills tu dah terbang entah kemana. Hmm tak jugak laa lama berehat, aku kerja tapi bukan dari bidang healthcare laa. Mase tuu aku dah yakin dah yang Allah bagi aku sesuatu yang lain. Maksud aku, sumber pendapatan aku bukanlah dari bidang jururawat but other side. Tapi yelah, aku yang buat takdir aku tu sendiri. That's why aku rasa sesak nak terima sekarang ni. Ya Allah kuatkanlah aku--monolog dalaman.

Aku masih lagi macam budak kecik. Nakkan belaian, pujuk manja dari mak ayah. Tapi semua tuu hanya didalam. Pendam itu lebih baik :) Haa baik laa sangatt sampai besepah jerawat kat pipiaqq! Haha. Hmm well kata kawan kawan aku mungkin belum masa aku nak rasa happy, semua mende baru semua kena take time kann. Jadi ape bole buat? Bersabar jelahh! In shaa Allah ade pengakhiran yang baik ;)



belajar untuk bersyukur atas apa saja kurniaan Allah #deep


Sekian.


No comments: