Friday, November 15, 2013

A nurse become Ustajah :)

Assalamualaikum .. So bole tahan lame dah tak update pape dalam blog ni kan .
Bukan takde feeling nak update , naak sangatt update tapi kann  .. Busy laa tanda kertas paper exam akhir tahun , key-in markah , dan beberapa perkara nak di settlekan sebelum cuti sekolahh . Hihi .
Ehhh ? Dah jadi cikgu kee nurse nii ? haha

Haa jangan tekezutt . Its just my part time alaa jadi guru ganti jee . maksudnyee kejap jela , lebih kurang sebulan . Nak dijadikann cerita , pengalaman kali ni sangaatt lain dengan pengalaman jadi student nurse sebelum nii :) Agak mencabar sebab perangai bebudak tak dapat dijangka , macam macam ragam . Tapi ada manisnyaa :)

Sebulan ni menjadikan aku penyabar , penyayang dan lebih matang dalam mendidik . Soon , anak sendiri . In shaa Allah :) Hmmm , tapi sbenanyee aku sendiri memang suka dengan budak budak . Jadi tak laa susah sangat untuk kawal dorangg nii :)



Hmm , ade mase lapang pas exam ni dorang bawak laa sekali mainan yang bagi dorang best . Alaa macam zezaman kite dulu laa kan . Hehehe , sampai ajak ustajah ni main sekali . Takde hal laaa . Ustajah ni pun kanak kanak riang duluuu :)


Seronok kaan ? Standard laa tuu . Aktiviti dorangg , senyum jee nengok dorang nii .. menghiburkan . Ade penah satu masa tu , ade yang menyesakkan otak aku then aku masuk kelas . Tapi rupe dan keadaan aku mase tuu memang layu dan lembik laa muka aku . Tapi ade sorang anak murid aku ni datang kat meja , die tegur . "ustazahh , cuba ustazah senyum .. macam nii ..." *die buat gaya senyum kat bibir aku . Ya Allahh , cairrr akuu wehh . Tak jadii aku nak bermasam mukaa -____- 

Nampak kan ? Ni laa masalahh akuu . Cepat cairrr dengann bebudakk . Haihh . Nalurii keibuan laa katekan . Uhuk -_-


Antara kesayangan . Hiks bukan pilih kasih  . Hee





Alahaiii , kasih ustajah mengiringii kamu kamu anak murid kesayangan ku :)

Salam sayangg , ustajah .

Sekian .









No comments: